Skip to main content

Posts

Why does the ahlul sunnah wa jamaah vigrously defend the reign of yazeed?

This is one of those question that automatically come to mind when one analyses the character of Yazeed. The reason lies in aqeedah, and goes to heart of where the Sunni / Shia viewpoint diverge. The core difference between the two schools is on the topic of Imamate: who has the right to lead the ummah .   Shia muslims believe that this leadership is religious guidance and hence the appointment is the sole right of Allah, for He knows what is best for his servant and He shall appoint the man best suited / most superior to lead teh Ummah through all times. Allah will select Imam who is best in character, most excelled on the components of Deen, who shall only rule via justice. There is no need for ijma, or votes since Allah appointsand no one has a voice in the matter. The Ahlul Sunnah believe that appointment of Imam is a duty of Public - the decide on who come to power. The importance in relation to appointment is the act of giving bayya - once the Khalifa received ijma the his im

قبر مطہر سیدالشُہداء کی زیارت

بحار میں امام محمد باقر علیہ السلام سے روایت ہے کہ آپ علیہ السلام نے فرما   سرزمین کربلا وہ زمین ہے جس میں اللہ نے حضرت مُوسیٰ علیہ السلام کو کلیم بنایا۔ حضرت نوح علیہ السلام کی مناجات سُنی ، یہ (کربلا) اللہ کی محترم زمین ہے۔ اگر یہ مقدس ترین زمین نہ ہوتی تو اللہ اسے اپنے اولیاء کا امین، انبیاء کی گزرگاہ نہ بناتا۔ امام باقر علیہ السلام نے فرمایا کربلا جا کرہمارے مزارات کی زیارت کیا کرو۔اور تمام شیعوں سے کہہ دو کہ کربلا جائیں اور امام(حُسین)علیہ السلام کی زیارت کریں۔ فرزندِ رسول ص کی زیارت سے غم دُود ہوتے ہیں۔ زائر جل کر اور ڈوب کر نہیں مرتا۔زائرِ حُسین علیہ السلام کو درندے اذیت نہیں دیتے۔ جو بھی آپ کی امامت کے قائل ہیں اس پر فرض ہے کہ کربلا کی زیارت کو جانا۔اگر کوئی شخص ہر سال حج کر کے مرے اور فرزند رسول ص کی زیارت نہ کرے تو حقوق نبویہ میں سے ایک بہت بڑے حق کا تارک محشور ہو گا۔ ہر مسلمان پر اللہ کی طرف سے حق امام حُسین علیہ السلام واجب ہے۔

Was Yazeed's khilafah rightful?

Abu Sulaiman al Nasibi in his article on Mu'awiya had tirelessly sought to canvass for his Imam Yazeed's right to rule by stating: Ansar.org states: Many Companions gave him the allegiance as well. Al-Hafedh Abdulghani Al-Maqdisay says: "His (Yazeed's) caliphate is rightful, sixty of the companions of the prophet peace be upon him gave him the allegiance. Ibn`Umar was one of them."   [Qayd Al-Shareed min Akhbar Yazeed, by Ibn Khaldoun, p.70] The concept of ijma is null and void since Allah (swt)'s opposition to the bayya to Yazeed can be proven from the Qur'an We read in Surah Baqarah verse 124 (Yusuf 'Ali transliteration): "And remember that Abraham was tried by his Lord with certain commands, which he fulfilled: He said: "I will make thee an Imam to the Nations." He pleaded: "And also (Imams) from my offspring!" He answered: "But My Promise is not within the reach of evil-doers." We will rely on the followin

Was there an ijma in Yazeed's Khilafah?

Azam Tariq stated: ALL THE MUSLIM CITIZENS INCLUDING THE THEN LIVING SAHABA WITH THE EXCEPTION OF HAZRAT HUSAYN AND ABDULLAH BIN ZUBAIR SWORE ALLEGIANCE TO YAZID. WHEN HAZRAT HUSAYN DECIDED TO GO FROM MAKKAH TO KUFA WHERE THE PEOPLE WERE CONSTANTLY INVITING HIM FOR BAYT (OATH OF ALLEGIANCE) HIS CLOSE ASSOCIATES AND WELL-WISHERS LIKE ABDULLAH BIN UMAR, HAZRAT ABU SAEED KHUDRI, HAZRAT ABU DARDA, HAZART ABDULLAH BIN ABBASS, HAZART MUHAMMAD BIN ABU HANIFA ETC. TRIED TO PERSUADE HIM NOT TO UNDERTAKE THIS JOURNEY AS IT WAS FULL OF RJSKS AND HAZARADS. THEY WERE HOWEVER, NOT SUCCESSFUL IN THEIR ATTEMPT AND HAZART HUSAYN PROCEEDED ON HIS MISSION OF REFORMATION CONCEIVED ON THE BASIS OF HIS OWN IJTEHAD. Mu'awiya planned the succession of Yazeed for seven years We read in Iqd al Fareed Volume 2 page 247 Dhikr Mu'awiya: فلم يزل يروض الناس لبيعته سبع سنين، ويشاور، ويعطى الأقارب ويداني الأباعد، حتى استوثق له من أكثر الناس. "Mu'awiya spent seven years seeking to galvanise the peopl

Cursing Yazeed

Answering the Fatwa of Abu Hamid Ibn Ghazzali The lovers of Yazeed have made efforts to exalt him as a pious and just khalifa who has been the victim of a smear campaign spanning 1,400 years waged by both Sunni and Shia Ulema. They have thus sought to rewrite history. In the midst of all the scholars who condemned Yazeed, including Imam Ahmed ibn Hanbal who issued Takfir on him (see above), the Nawasib found one, and only one 'father figure' of traditional Sunni Islam: Ibn Ghazzali. It is interesting to note that the same Nasibis that HATE Ghazzali on account of his Sufi leanings are happy to embrace his position on Yazeed. He miraculously transforms from deviant to the greatest scholar after the four Fiqh Imams. Azam Tariq rants off the prized fatwa as follows: Azam Tariq stated: A QUESTION WAS PUT TO IMAM GHAZZALI WHETHER THERE IS A VALID GROUND FOR CURSING YAZID FOR HIS ALLEGED COMPLICITY IN THE MURDER OF HAZRAT HUSAYN. THE IMAM GHAZZALI REPLIED AS UNDER:- "IT IS NOT

مستحق لعنت پر لعنت کرنا اللہ و رسول کی سنت ہے

متن  و أخبرني محمد بن المؤمل ثنا الفضل بن محمد الشعراني ثنا قتيبة بن سعد ثنا عمرو بن حزم عن عمرة عن عائشة قالت : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : ستة لعنتهم لعنهم الله و كل بني مجاب المكذب بقدر الله و الزائد في كتاب الله و المتسلط بالجبروت يذل من أعز الله و يعز من أذل الله و المستحل لحرم الله و المستحل من عترتي ما حرم الله و التارك لسنتي قد احتج البخاري بعبد الرحمن بن أبي الموال و هذا حديث صحيح الإسناد و لا أعرف له علة و لم يخرجاه تعليق الذهبي قي التلخيص : صحيح ولا أعرف له علة   ۹۱ مستدرک حاکم ج ۱ ص

امام حسین پر رونے کا ثواب جنت ہے :فضائل الصحابہ ،امام احمد

حدثنا أحمد بن إسرائيل قال رأيت في كتاب أحمد بن محمد بن حنبل رحمه الله بخط يده نا اسود بن عامر أبو عبد الرحمن قثنا الربيع بن منذر عن أبيه قال :  كان حسين بن علي يقول من دمعتا عيناه فينا دمعة أو قطرت عيناه فينا قطرة اثواه الله عز و جل الجنة یعنی :حسین بن علی [علیہا السلام ] فرمایا کرتے تھے جو کوئی ہمارے اوپر ایک آنسو بہائے یا ایک قطرہ اشک بہائے خدا وند اس کا اجر ،جنت قرار دیگا فضائل الصحابة   ج 2 ص 675 المؤلف :  أحمد بن حنبل أبو عبد الله الشيباني الناشر :  مؤسسة الرسالة - بيروت الطبعة الأولى ، 1403 - 1983 تحقيق :  د. وصي الله محمد عباس ---------------------------------- -

وھابیوں کا یزید

کچھ لوگ یزید کا دفاع کرتے ہوئے   باز نہیں آتے ہیں اور یزید کو ایک متقی اور شائستہ نو جوان کے طور پر پیش کرتے ہیں   لیکن   وہ یزید جیسے فاسق کے گناہوں پر پردہ نہیں ڈال سکتے ہیں ذھبی نےاپنی تاریخ    میں  عبد الله بن حنظلة غسیل ملائکہ  سے نقل کیا ہے : اے قوم اللہ کا تقوی اختیار کرو ہم  نے یزید کے خلاف خروج اس   وقت کیا ہے جب ہمیں اس بات کا خطرہ ہونے لگا کہ آسمان ہم پر پتھر برسانا شروع کردے کیونکہ یزید ماں   ،بیٹیوں اور بہنوں سے ہمبستر ہوتا ہے اور شراب پیتا ہےاور تارک الصلوۃ ہے متن يا قوم اتقوا الله، فوالله ما خرجنا على  يزيد حتى خفنا أن نرمى بالحجارة من السماء ،  إنه رجل ينكح أمهات الأولاد والبنات والأخوات، ويشرب الخل ويدع الصلاة حوالہ تاريخ الإسلام ووفيات المشاهير والأعلام.   ج 5 ص 27 تأليف:  شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان الذهبي. دار النشر:  دار الكتاب العربي. مكان النشر:  لبنان/ بيروت. سنة النشر:  1407هـ - 1987م. الطبعة:  الأولى. تحقيق:  د. عمر عبد السلام تدمري. الطبقات الكبرى ج5 ص 66 المؤلف :  محمد بن سعد بن منيع أبو عبدالله البصري الزهري الناشر :

مدینہ کو تین دن تک حلال کردینے کا واقعہ

بن حجر عسقلانی نے کتاب" لسان المیزان مین لکھتے ہیں: جب اہل مدینے نے یزید کی 63 ہجری میں   مخالفت کی تو مدینہ کی جانب یزید نے مسلم بن عقبہ کو بھیجا   جس نے اہل مدینہ کو شکست دینے   دی اور   اکثر صحابہ کو اور انکی اولاد، بڑے بڑے تابعین اور مدینے کے معزز لوگوں کو قتل کیا اور تین دن تک مدینے کو قتل ،غنیمت کے لئے حلال قرار دیاجو زندہ باقی رہے ان سے یزید کی غلامی پر بیعت لی اور جن لوگوں نے بیعت سے انکار کیا ہے، قتل کر دیا گیا متن ثم إن أهل المدينة خلعوا يزيد في سنة ثلاث وستين فجهز إليهم مسلم بن عقبة المري في جيش حافل فقاتلهم فهزمهم وقتل منهم خلق كثير من الصحابة وابناؤهم وسبق أكابر التابعين وفضلاءهم واستباحها ثلاثة أيام نهبا وقتلا ثم بايع من بقى على أنهم عبيد ليزيد ومن امتنع قتل حوالہ:  لسان الميزان   ج 6 ص 294 المؤلف :  أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي الناشر :  مؤسسة الأعلمي للمطبوعات - بيروت الطبعة الثالثة ، 1406 - 1986 تحقيق :  دائرة المعرف النظامية - الهند

یزید کو امیر المومنین کہنے کی سزا 20 کوڑے ہیں

بن حجر عسقلانی نے کتاب" لسان المیزان "  میں بیان کیا ہے کہ نوفل بن ابی عقرب سے روایت کہ ہے کہ وہ کہتے ہیں کہ:  میں عمر بن عبد العزیز کے   پاس تھا   ایک شخص نے   یزید بن معاویہ   کو امیر المومنین کہا تو عمر نے کہا تم یزید کو امیر المومنین کہتے ہیں؟ حکم دیا گیا کہ اسے 20 کوڑے لگائے جائے متن قال يحيى بن عبد الملك بن أبي عتبة حدثنا نوفل بن أبي عقرب كنت عند عمر بن عبد العزيز فذكر  رجل يزيد بن معاوية فقال أمير المؤمنين يزيد فقال له عمر تقول أمير المؤمنين وأمر به فضربه عشرين سوطا حوالہ لسان الميزان   ج 6 ص 294 المؤلف :  أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي الناشر :  مؤسسة الأعلمي للمطبوعات - بيروت الطبعة الثالثة ، 1406 - 1986 تحقيق :  دائرة المعرف النظامية – الهند

Official Reply to Dr. Zakir Naik on Karbala & Yazid

Do you remember Zakir Naik & his claiming “Radhi Allaho Anho” for Yazid? Do you know the Only Argument of Zakir Naik that he used to justify it? The Only Argument of Zakir Naik is only & only one Tradition of Bukhari. Let us begin with Allah's name & let us expose the Lies of Zakir Naik regarding this tradition and after that no one would dare to say “Radhi Allho Anho” to Yazid. Insha-Allah. The Fabricated Tradition by Nasibis of Syria Nasibis of Syria were followers of Bani Umiyyah. Thus they fabricated a tradition through which they free Yazid of all his so many crimes against Islam & Ahlebait (as), and provided him with salvation to Jannah. Here is the tradition. حَدَّثَنِي إِسْحَاقُ بْنُ يَزِيدَ الدِّمَشْقِيُّ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ حَمْزَةَ قَالَ حَدَّثَنِي ثَوْرُ بْنُ يَزِيدَ عَنْ خَالِدِ بْنِ مَعْدَانَ أَنَّ عُمَيْرَ بْنَ الْأَسْوَدِ الْعَنْسِيَّ حَدَّثَهُ أَنَّهُ أَتَى عُبَادَةَ بْنَ الصَّامِتِ وَهُوَ نَازِلٌ فِي سَاحَةِ حِمْصَ وَهُوَ فِي بِنَاءٍ لَه