Here The Idol Of Salafis Cursed By Many Salafi/Sunni Scholars:-
..
Shawkani Who Said in Nail Al-Awtar Volume 7 page 362:
لا ينبغي لمسلم أن يحط على من خرج من السلف الصالح من العترة وغيرهم على أئمة الجور، فإنهم فعلوا ذلك باجتهاد منهم، وهم أتقى لله وأطوع لسنة رسول الله من جماعة ممن جاء بعدهم من أهل العلم، ولقد أفرط بعض أهل العلم كالكرامية ومن وافقهم في الجمود على أحاديث الباب حتى حكموا بأن الحسين السبط رضي الله عنه وأرضاه باغ على الخمير السكير الهاتك لحرم الشريعة المطهرة يزيد بن معاوية لعنهم الله، فيالله العجب من مقالات تقشعر منها الجلود ويتصدع من سماعها كل جلمود
No muslim must blame whoever came out with the sword from salaf and itrah and others against the imams of oppression because they did this based on their ijtihad and they are more fearfull of allah and more obedient to sannah of rasool allah compared to people who came after them and many people of knowlegde have exaggerated like karamyyah and those agreeing with them in bigotry who judged that hussein the descendant of rasool allah radhiallah anh is wrongful against the drunkard.. Yazid ibn Muawya May Allah Curse Them .....
لا ينبغي لمسلم أن يحط على من خرج من السلف الصالح من العترة وغيرهم على أئمة الجور، فإنهم فعلوا ذلك باجتهاد منهم، وهم أتقى لله وأطوع لسنة رسول الله من جماعة ممن جاء بعدهم من أهل العلم، ولقد أفرط بعض أهل العلم كالكرامية ومن وافقهم في الجمود على أحاديث الباب حتى حكموا بأن الحسين السبط رضي الله عنه وأرضاه باغ على الخمير السكير الهاتك لحرم الشريعة المطهرة يزيد بن معاوية لعنهم الله، فيالله العجب من مقالات تقشعر منها الجلود ويتصدع من سماعها كل جلمود
No muslim must blame whoever came out with the sword from salaf and itrah and others against the imams of oppression because they did this based on their ijtihad and they are more fearfull of allah and more obedient to sannah of rasool allah compared to people who came after them and many people of knowlegde have exaggerated like karamyyah and those agreeing with them in bigotry who judged that hussein the descendant of rasool allah radhiallah anh is wrongful against the drunkard.. Yazid ibn Muawya May Allah Curse Them .....
The Worst Nasibi Ibn Katheer In Bidayt Wannihayat Volume 8 Page 243
وقد أخطأ يزيد خطأ فاحشا في قوله لمسلم بن عقبة أن يبيح المدينة ثلاثة أيام، وهذا خطأ كبير فاحش، مع ما انضم إلى ذلك من قتل خلق من الصحابة وأبنائهم، وقد تقدم أنه قتل الحسين وأصحابه على يدي عبيد الله بن زياد.
He said yazid committed a grave mistake by telling muslim ibn okbah to do what he wants in madinah three days and this is a grave mistake and adding to this the many poeple he killed from sahabah( companions) and their sons and it was mentioned earlier that He (Yazeed (la) Killed Hussein And His Companions at the hands of ubaidullah ibn ziad
وقد أخطأ يزيد خطأ فاحشا في قوله لمسلم بن عقبة أن يبيح المدينة ثلاثة أيام، وهذا خطأ كبير فاحش، مع ما انضم إلى ذلك من قتل خلق من الصحابة وأبنائهم، وقد تقدم أنه قتل الحسين وأصحابه على يدي عبيد الله بن زياد.
He said yazid committed a grave mistake by telling muslim ibn okbah to do what he wants in madinah three days and this is a grave mistake and adding to this the many poeple he killed from sahabah( companions) and their sons and it was mentioned earlier that He (Yazeed (la) Killed Hussein And His Companions at the hands of ubaidullah ibn ziad
Manawi Narrated That Taftizani Said :-
الحق أنَّ رضى يزيد بقتل الحسين وإهانته أهل البيت مما تواتر معناه، وإن كان تفاصيله آحاداً، فنحن لا نتوقّف في شأنه، بل في إيمانه، لعنةُ الله عليه وعلى أنصاره وأعوانه
the truth is that yazeed was pleased by the killing of hussein and his humiliation of ahlbait is mutawatir even if the details are narrated by single individuals , we dont stop about his matter or about his belief( Taftazani Believed Yazid Was Kaffir )May Allah Curse Him and his supporters and partisans
Faidh Al-Qadeer Volume 3 Page 109
الحق أنَّ رضى يزيد بقتل الحسين وإهانته أهل البيت مما تواتر معناه، وإن كان تفاصيله آحاداً، فنحن لا نتوقّف في شأنه، بل في إيمانه، لعنةُ الله عليه وعلى أنصاره وأعوانه
the truth is that yazeed was pleased by the killing of hussein and his humiliation of ahlbait is mutawatir even if the details are narrated by single individuals , we dont stop about his matter or about his belief( Taftazani Believed Yazid Was Kaffir )May Allah Curse Him and his supporters and partisans
Faidh Al-Qadeer Volume 3 Page 109
.....
جهلة وضلالاً، ويعتبر يزيداً معطلاً
لحدود الله في قتلة الحسين، بل يقول انه لم ينتصر له ولم يأخذ بثأره وقتل
أعوانه لاقامة ملكه، ويقول عن الذين يخطئون الحسين ويصفونه بأنه خارج علي
الخليفة بأنهم غلاة ونواصب أي أعداء لأهل البيت, بل انه يُجيز اللعنة
العامة على قتلة الحسين الشهيد
...
This is a summary of the position of Ibn Taymiyah about Yazid and his reign: Recognizes that the kings of darkness evildoers, and describes who are increase the amount of the imams of guidance and the benefit of the faithful are ignorant, and misguided, and is Esida hang of the limits of God's Hussein's killers, but says he did not vote for him did not take revenge and kill his aides to set up his property, he says, those who make mistakes Hussein, calling him out on the caliph as the ghulat and Nawasibs any enemies of the ahlul bayt AS, but it allows the general curse the killers of Hussain Shaheed
...
This is a summary of the position of Ibn Taymiyah about Yazid and his reign: Recognizes that the kings of darkness evildoers, and describes who are increase the amount of the imams of guidance and the benefit of the faithful are ignorant, and misguided, and is Esida hang of the limits of God's Hussein's killers, but says he did not vote for him did not take revenge and kill his aides to set up his property, he says, those who make mistakes Hussein, calling him out on the caliph as the ghulat and Nawasibs any enemies of the ahlul bayt AS, but it allows the general curse the killers of Hussain Shaheed
Allam Aloosi In Its Tafseer Rooh Al-mayni In The Commentry Of Surah Muhammad Says:-
...
يقول رحمه الله :
[ { فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِن تَوَلَّيْتُمْ أَن تُفْسِدُواْ فِى ٱلأَرْضِ وَتُقَطّعُواْ أَرْحَامَكُمْ }
. واستدل بها أيضاً على جواز لعن يزيد عليه من الله تعالى ما يستحق
...
يقول رحمه الله :
[ { فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِن تَوَلَّيْتُمْ أَن تُفْسِدُواْ فِى ٱلأَرْضِ وَتُقَطّعُواْ أَرْحَامَكُمْ }
. واستدل بها أيضاً على جواز لعن يزيد عليه من الله تعالى ما يستحق
And also quoted by more than one may Yazid cursed by God what he deserves
His Words Are Crystal Clear That This Ayah Is The Daleel To Curse Yazid (ln)
Ibn e Kathir Says:-
ورغم امتناع أغلب علماء السنة من لعن المعين، تنزيها للسان عن فحشاء القول، فقد رأى بعض أهل العلم أن لا بأس بلعن يزيد بن معاوية "وهو رواية عن أحمد بن حنبل اختارها الخلال وأبو بكر عبد العزيز والقاضي أبو يعلى وابنه القاضي أبو الحسن. وانتصر لذلك أبو الفرج بن الجوزي في مصنف مفرد وجوز لعنته"
ابن كثير: البداية والنهاية 8/223 وقارن مع منهاج السنة 4/574
..
Despite the failure of most of the Sunni scholars of the curse-designate, the high esteem of the fornication of the tongue to say, was considered by some scholars that there is nothing wrong with a curse Yazid......
ورغم امتناع أغلب علماء السنة من لعن المعين، تنزيها للسان عن فحشاء القول، فقد رأى بعض أهل العلم أن لا بأس بلعن يزيد بن معاوية "وهو رواية عن أحمد بن حنبل اختارها الخلال وأبو بكر عبد العزيز والقاضي أبو يعلى وابنه القاضي أبو الحسن. وانتصر لذلك أبو الفرج بن الجوزي في مصنف مفرد وجوز لعنته"
ابن كثير: البداية والنهاية 8/223 وقارن مع منهاج السنة 4/574
..
Despite the failure of most of the Sunni scholars of the curse-designate, the high esteem of the fornication of the tongue to say, was considered by some scholars that there is nothing wrong with a curse Yazid......
Imam Ahmed Bin Hambal Said:-
Saalih ibn Ahmad said: I said to my father, some people say that they love Yazeed. He said, O my son, does anyone love Yazeed who believes in Allaah and the Last Day? I said, O my father, why do you not curse him? He said, O my son, when did you ever see your father curse anybody?
. Majmoo’ Fataawa Shaykh al-Islam, part 4, p. 481-484
وابن جرير، وغيرهم.. وقد حكم أحمد بن حنبل بكفر يزيد لعنه الله
.
And Ibn Jarir, and others ..
Yazid (ln) was sentenced Kafir By Ahmad ibn Hanbal
. Majmoo’ Fataawa Shaykh al-Islam, part 4, p. 481-484
وابن جرير، وغيرهم.. وقد حكم أحمد بن حنبل بكفر يزيد لعنه الله
.
And Ibn Jarir, and others ..
Yazid (ln) was sentenced Kafir By Ahmad ibn Hanbal
الإتحاف بحب الأشراف ص68 و63. وراجع: البداية والنهاية ج8 ص245 ط دار إحياء التراث العربي.
Imam Sayyuti Said:-
وقال السيوطي: «لعن الله قاتله، وابن زياد، ومعه يزيد
..Suyuti said: «May God curse the murderer, Ibn Ziad, and Yazdi (ln)
Tareekh Ul Khulfa Page No 207
وسئل ابن الجوزي عن لعن يزيد لعنه الله، فقال: قد أجاز أحمد لعنه، ونحن نقول: لا نحبه لما فعل بابن بنت نبينا، وحمله آل رسول الله سبايا إلى الشام على أقتاب الجمال
.Ibn e Jozi Also Cursed Yazid (ln)
-مرآة الزمان ج8 ص496 حوادث سنة 597. وراجع الصواعق المحرقة ج2 ص634 و635 وراجع منهاج السنة ج4 ص565 ـ 573
Al-Dhabi Said:-
وقال الذهبي: «كان ناصبياً غليظاً، يتناول المسكر، ويفعل المنكر، فتح دولته بقتل الحسين، وختمها بوقعة الحرة
He Said Yazid Was Nasibi,Ghaleez,Evil Doer,He (la)Killed Hussain AS......
Khwarzmi In Maqtal:-
أما فيما يرتبط برضا يزيد لعنه الله بقتله عليه السلام، وسروره بذلك، فنقول:
قد صرح يزيد، لعنه الله، نفسه برضاه وبسروره بهذا الأمر، فقد قال للنعمان بن بشير: «الحمد لله الذي قتل الحسين
اَللّـهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْيانَ وَمُعاوِيَةَ وَيَزيدَ ابْنَ مُعاوِيَةَ عَلَيْهِمْ مِنْكَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدينَ